Channel 4 предлага да продаде централата в Лондон по алтернативен план за приватизация | Канал 4


Channel 4 заяви, че може да продаде централата си в Лондон за 100 милиона британски лири и почти да удвои броя на служителите, работещи извън столицата, за да стане „северно базиран“ по план, който се надява да предлага привлекателна алтернатива на приватизацията на правителството.

Описвайки себе си в предложенията като „издигащ се телевизионен оператор“, той заяви, че възнамерява да увеличи разходите за телевизионни предавания, поръчани от продуцентски компании извън Лондон със стотици милиони паунда годишно до 2030 г., което според оценката ще създаде най-малко 3000 работни места.

Излъчващият оператор, който е държавна собственост, но се финансира от търговската мрежа, заяви, че промените ще означават, че по-голямата част от 800-те му служители ще бъдат базирани на места, включително „националната му централа“ в Лийдс и центрове като ГлазгоуБристол, Манчестър и Бирмингам, като броят на служителите, работещи извън Лондон, почти се удвоява до 600 до 2025 г.

„Заедно с това, ние ще рационализираме присъствието си в Лондон, като създадем нова база в Лондон, която отразява новите ни начини на работа“, каза телевизионният оператор в плана си, наречен 4: Следващият епизод, който беше отхвърлен от правителството.

„Докато приемаме хибридна работа и пренасочваме фокуса си от Лондон към нациите и регионите – преориентация, присъща на нашето съществуване в публична собственост – Канал 4 може да изисква база в Лондон в различен мащаб.”

Правителството очакваше непредвидената печалба от 100 милиона британски лири от потенциална продажба на централата на Channel 4 във Виктория, център на Лондон, последният път, когато се опита да приватизира телевизионния оператор, но в крайна сметка се отказа.

Планът на Channel 4 включва също създаването на съвместно предприятие с външен инвеститор като мажоритарен акционер, което да харчи £200 милиона годишно за ново съдържание и в крайна сметка да увеличи общия си програмен бюджет от £700 милиона на £1 милиард годишно до 2030 г.

Други планове включват пускането на своята услуга за стрийминг All4 в световен мащаб, насочена към по-младите демографски групи, която според него може да направи още £100 милиона годишно.

Миналата седмица Министерството на цифровите технологии, културата, медиите и спорта (DCMS) започна официалния процес за приватизация на Канал 4 в широка бяла книга, която разтърси британската медийна индустрия, въпреки широкото противопоставяне в сектора и от страна на лейбъристите и консервативните депутати , като твърди, че трябва да бъде в частни ръце, за да може да се конкурира финансово с глобални стрийминг гиганти като Netflix.

“,”caption”:”Sign up to the daily Business Today email or follow Guardian Business on Twitter at @BusinessDesk”,”isTracking”:false,”isMainMedia”:false,”source”:”The Guardian”,”sourceDomain”:”theguardian.com”}”>

Регистрирайте се в ежедневния имейл Business Today или следвайте Guardian Business в Twitter на @BusinessDesk

Правителствената консултация получи 56 000 отговора, като 96% бяха против приватизацията.

„Канал 4 е в най-здравото здраве, което някога е бил“, каза Алекс Махън, главен изпълнителен директор на телевизионния оператор. „Това е атрактивно, реалистично и устойчиво решение, като същевременно остава в ръцете на британската общественост.

„Има много доказателства [that privatisation] не е това, което обществото иска, а не това, което иска индустрията. Сигурен съм, че DCMS не искат да навредят на творческите индустрии. Но тази бяла книга, както е изложена в момента, трябва да бъдем много внимателни, за да не създадем непредвидени негативни последици за индустрията. Има много етапи, които трябва да преминат в дискусията за собствеността.”

Изследванията на Channel 4 изчисляват, че правителството планира да премахне своя уникален модел на издател/излъчващ оператор, при който правата на програмата се връщат към създателите, което им позволява да ги използват с търговска цел след излъчването им, може да струва 4000 работни места и стотици милиони годишно за производствените компании.

В градските кръгове се спекулира, че Махон – който има богат опит в частния сектор, включително прекарва почти десетилетие в управлението на Shine на Елизабет Мърдок, създател на предавания, включително MasterChef, който беше продадена на нейния баща Rupert’s News Corporation през 2011 г – може да се включи във форма на управленско изкупуване на телевизионния оператор.

Въпреки това, в четвъртък Махон се отхвърли от всякакво потенциално участие, заявявайки, че бъдещето на Channel 4 ще зависи от правителството и UK Government Investments (UKGI), които контролират държавната собственост върху телевизионния оператор.

„Трябва да съм много ясна относно предоставянето на най-доброто за Канал 4“, каза тя. „И за това трябва да управлявам бизнеса, да бъда независим от подобни неща, да оптимизирам правомощията, да правя това през следващите няколко години. Какво ще се реши или не се реши чрез процес на продажба, няма да зависи от мен. Това ще зависи от UKGI и как правителството ще направи това. Затова оставам напълно независим от това.”